Hindustani.NL :: Bekijk onderwerp - gehandicapte of invalide hindoestanen.
«homepage
Welkom op Hindustani.NL
In samenwerking met de hindoe.pagina.nl
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen

gehandicapte of invalide hindoestanen.

Hindustani.NL Forum Index » Gezondheid
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rosita

BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 2:37 pm    Onderwerp: gehandicapte of invalide hindoestanen. Reageer met quote

Hallo Hindoestanen

IK heb een vraag aan alle hindoestanen.
Waarom zie je nooit een gehandicapte of invalide hindoestaan in de buitenwereld. Je ziet ze nooit op hindoestaanse feesten, milan, of andere activiteiten, en waarom schaamt de famillie voor hun eigen gehandicapte kind ?

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Shreya

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2006 2:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk niet dat eht een kwestie van schaamte is. Ik heb een gehandicapt neefje, maar hij kan niet goed tegen drukte dat is de reden waarom hij niet vaak meegaat.
Het verschilt natuurlijk wel of iemand lichamelijk of geestelijk gehandicapt is. Maar hoe vaak zie je nederlandse mensen met een gehandicapt kind op een feest, ook niet echt vaak. En in verhouding zijn er hier veel en veel meer nederlanders, dus ook veel minder gehandicapte hindoestanen.
Ik denk zelf niet dat het een kwestie van schaamte is dus, maar juist van dat het niet mogelijk is.
Ik weet niet of jij wel zulke ervaringen hebt, maar wanneer het over schaamte zou gaan, zou ik dat heel erg vinden, dus ik hoop het niet.
Naar boven
Rohit

BerichtGeplaatst: Zo Jul 30, 2006 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat veel mensen zich daar sowieso voor schamen, ook Nederlanders. Maar onder hindoestanen is er een schaamtecultuur, dus zij schamen zich dubbel zoveel. Gisteren op de milan zag ik wel een paar gehandicapten in een rolstoel.
Naar boven
ReAz

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 6:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het raar dat jullie vinden dat hindoestanen zich zouden schamen voor hun gehandicapt kind....ik ken niet veel gehandicapte hindoestanen, maar ik ze weleens gezien, ook op feesten. het lijkt mij logisch dat je niet een geestelijk of lichamelijk gehandicapte vaak op een dansavond zou zien. en wat betreft familiefeesten...als je ze weinig ziet, kan het ook betekenen dat er weinig zijn??! het lijkt mij veelal een praktisch en technisch probleem om een gehandicapt kind naar feesten mee te nemen.
Naar boven
Pooja5

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 9:25 pm    Onderwerp: Re: gehandicapte of invalide hindoestanen. Reageer met quote

rosita schreef:
Hallo Hindoestanen

IK heb een vraag aan alle hindoestanen.
Waarom zie je nooit een gehandicapte of invalide hindoestaan in de buitenwereld. Je ziet ze nooit op hindoestaanse feesten, milan, of andere activiteiten, en waarom schaamt de famillie voor hun eigen gehandicapte kind ?

Groetjes

Hmm..Ze worden heus niet opgesloten hoor. Ik ken er genoeg, en uit ervaring spreek ik dan dat ze liever met familie zijn, vertrouwde omgeving. (ALS ze eruit gaan) om spelletjes te spelen.. of even buiten wandelen.

Ik weet niet wat jij heb gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat ouders zich SCHAMEN voor hun kind.

Ik denk eerder dat de ouders bang zijn dat de buitenwereld ze misschien pijn kunnen doen. Door ze.. tja... raar aan te kijken.. of spontane opmerkingen.
Het is anders om een gehandicapt kind te hebben. Zijn gevoeliger hebben meer aandacht nodig en zijn onzekerder.
Dus ik denk niet dat de ouders zich schamen maar dat ze voorzichtig zijn.

En ik denk zelf ook dat een gehandicapte ... geestelijk of fysiek zich niet thuis voelt op .. hindoestaanse feesten, milan of andere activiteiten.
Wat door zoveel redenen kunnen zijn.

Of denken jullie dat niet???
Naar boven
Moenna

BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 3:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een belangrijke reden lijkt me wel dat op een Hindoestaans feest volop gedanst wordt. Zit je daar in je rolstoel...dan voel je je dubbel buitengesloten.

Op NL recepties e.d....prima. Daar staat men alleen maar een beetje met een glas in de hand. Kan je prima converseren als rolstoeler. Maar op een Hindoestaans feest gaat het echt om de swing, en nogmaals: dat voel je dubbel als rolstoeler.
Naar boven
Jigga

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 3:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoezo? Ik zie genoeg mongolen als ik naar een milan ga. Confused
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Hindustani.NL Forum Index -> Gezondheid Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: